Lördag=slappa söndag=vikinga festival &fotboll

Och då menar jag de dagar som var förra veckan. För i lördags slappa jag och syskon medan mamma var på scrappmara. Så jaa tiden flyger fram när man kollar på tv. Ena stunden var den 12 och nästa 19.. Men vad kan man göra åt det??

Jaa och sen var det intressanta söndagen.. Och den har jag spendreat på detta vis först var det vikingafestival som vi var till. Där fanns folk som spela musik (mamma köpte en skiva och innehållet gör mig sömnig ska jag erkänna... Inte för att det är meningen men jaa) och det fanns de sjukaste sakerna där som vad jag trodde var en krycka var igentligen något till en gammal man som inte orkade hålla sin petternicklas när han gjorde nr 1... om ni fatta... Och en lång påse med två små runt om.. Fatta vad jag mena???  jag tänkte: de bode konstruerat den annorlunda den ser ju ut som en petternicklas (igen)  tydligen var det inte konstrunations fel!!!! Den skulle vara så och var mänad att se ut så!!! Vet inte varför och vill inte heller veta.  Men iallafall så fanns det några spelmänn (inte de mamma köpte av) som hade investerat i 2 styckna saker och satte fast dem vid näsan och pannan och där de borde vara medan de spelade. Det pinsamma (förutom det) var att det var små barn som fanns där och kolla på dem med stora runda ögon!!!!!
Sen var det maträtterna en korv hette lill--sno*re och en stor hette tjock-sno*re!!!!!!

Men innan vi åkte så ville jag smaka ett äpple med kanel och socker riktigt gott. Men dumma lillesyster drägla ner den när jag erbjöd henne att smaka så hon skulle få den. Idiot!

Sen åkte vi och fikade. 2 olika gånger, ena i bilen och andra i ett hus berdvid en kyrka... kommer inte på vad det heter men där fotta jag en blomma som ni får se.
Sen var det fotboll djurgården mot ?? eh jaa det vet jag inte..
Men några bilder har jag faktiskt.
   De vann med 2-1 som ni nog redan vet. Men det var mäkta jobbigt där vi satt, solen=tårar, fjortisar som snacka sex, vikt och fotboll dålig kombo. Och sen idioter som spillde popcorn på våra platser så jag fick sitta på jackan och frysa, men annars var det en bra match och spännande. Så trots motgångar gillade jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0